6 Temmuz 2011 Çarşamba

WLADIMIR KLITSCHKO ZAFERİNİN ARDINDAN



Bilindiği üzere uzun yılardır heyecan verici bir ağırsiklet karşılaşmasının özlemi vardı.


Bir alt siklette fırtınalar estirdikten sonra ağırsiklette de başarılı performans sergileyerek WBA kemerini beline takmayı başaran İngiliz Boksör David Haye Klitschko Kardeşler karşısındaki en büyük tehdit olarak uzun zamandır gündemi meşgul etmekteydi.
Daha önce resmi ve gayrı resmi olarak defalarca gündeme gelen David Haye Klitschko Kardeşler karşılaşmaları en sonunda Wladimir Klitschko ile anlaşılarak 2 Temmuz gecesi gerçekleşecekti.


Karşılaşmanın gelirlerinin yarı yarıya paylaşılacağının açıklanması şahsım adına  şok edici bir gelişme olsa da takdire şayandı.Peki ama karşılaşma öncesi yaşanan Haye ve Kardeşler polemikleri,kopan kafalar ve nice sataşmalar?
Bunlar bence profesyonellik gereği karşılaşmaya heyecan ve değer katmak adına yapılmış danışıklı bir dövüştü.Ama olmasa benim açımdan daha şık olurdu.


2 Temmuz gecesi yaklaştıkça Haye ve Klitschko taraftarları dünyanın dört bir yanında sanal platformlar üzerinden karşılıklı tartışmaların şiddetini artırırken karşılaşma öncesi son buluşmalarda da Wladimir Klitschko'nun soğuk bir şekilde uzattığı eli geri çeviren David Haye atmosferi iyice germişti.


Karşılaşma öncesi sanal platformlarda dolaşan Haye'in sparringlerde Thompson'a down olması olayı uzun bir süre gündemi meşgul etmişti.Peki ya neydi sparring?Maç öncesi rakibine yakın özelliklerdeki bir partnerle düşük tempoda maç stratejisini belirlemek için yapılan antrenman maçları değil miydi?Haye'in Thompson'a sparringlerde down olması artı yada eksi anlamda bir şey ifade etmiyordu.Çünkü en doğru stratejiyi geliştirmek için yanlış şeyler de denenebiliyordu ve denenmeliydi de....


Karşılaşma vakti gelip çattığında ise David Haye karşılaşmaya güzel bir giriş yapsa da zaman ilerledikçe Wladimir Klitschko'ya teslim olmaktan kurtulamadı.
Şahsım adına Haye'in Harrison karşısındaki performansını hiç beğenmediğimi bir çok boks platformunda da,bir çok arkadaşımla yaptığım messenger görüşmelerinde de söylemiştim.Audley Harrison olası bir Klitscko Kardeşler karşılaşmaları öncesi ayarlanabilecek en uygun ve en düşük maliyetli boksördü WBA listesindeki ve David Haye 3 raund boyunca ringden silmişti rakibini..Peki ama bu fiziksel benzerlikler haricindeki diğer faktörler ne olacaktı.Wladimir Klitschko'nun güçlü yumrukları,aşılması çok zor olan gardı ve daha neler neler.Haye Harrison'a yaptığı gibi açık kollamaktan öteye gidemedi.Wladimir Klitschko çok az açık veren ve açık bulduğunda da değerlendirmesini bilen bir isimdi..David Haye çok başarılı iskivler yaparak Wladimir Klitschko'nun çok sayıda yumruğunu eritse de doğru mesafede doğru yumrukları atmayı başaramadı ve malesef bunları yapmayı denemedi bile...
Sonuç olarak karşılaşmanın 4. raundundan itibaren Wladimir Klitschko David Haye'in boksunu etkisiz hale getirmeyi başardı ve kendi boksunu temkinli ama rahat bir şekilde yaptı demek sanıyorum yanlış olmaz


Karşılaşmanın seyrine etki eden bir de hakem faktörü vardı.Öncelikle hakemlik tekniği açısından son derece başarısız olduğunu üzerine basa basa söylemek istiyorum.Sonrasında da karşılaşmanın seyrine olan etkisi...Genel olarak Haye taraftarları Wlad'ın güreş yaptığını,Wlad taraftarları ise Haye'in korkak tavuk gibi kendisini sürekli yere bıraktığını söylemiş.2 görüşe de katılmıyorum.Wladimir Klitschko'nun enseden bastırmaları ve sarılmaları ne kadar yanlışsa Haye in de Wlad'ın gayrı ihtiyari yaptığı dokunuşlarla da kendini yere bırakması ve rakibine dengesizce saldırmaları da en az o kadar kuraldışı fakat bir o kadar da profesyonellik gereği olağan şeylerdi...
Karşılaşmadan sonra Haye'in ekibinden Adam Booth'un sürekli hakem üzerinde durması gerçekten güzeldi.Hakem boksun kurallarını uygulamak ve uygulatmak için ringe çıkar.Wladimir Klitschko'un yaptığı hareketlere uyarı vermek ve tekrarları halinde puanını silmek zorundaydı ve bunu nispeten de olsa yapabildi diyebiliriz fakat bu puan silme olayını belirtirken de yanlışlar yaptı.Şahsen ben hakemin yaptığı hareketten puan sildiğini anlasam da gereken işaretleri yapmadığı için maç sonuna kadar emin olamadım.Neyse bu işin fasa fiso kısmıydı.Esas önemli olan karşılaşmanın 11.raundunda David Haye'e sayılması.Bu gerçekten skandal bir karardı.David Haye sürekli hakemi yanıltma amacıyla kendisini yere bırakırken sessiz kalmak çok büyük bir hata.Olay istismara girdiği anda en az bir kez uyarmak zorundasın ki standartı genelde 2 uyarıdır bu sayının arttığı müsabakalar da olmuştur fakat direktman puan silmeye gidersen hata yaparsın,hele ki nizami bir darbe almamış boksöre saymaya kalkarsan o zaman gülünç duruma düşersin....


Karşılaşma sonunda iki boksör de soğuk bir şekilde birbirlerini tebrik ettiler hak edenin eli havaya kalktı maç sonrasındaki kırık parmak olayında ise Haye'in yaptığı açıklamaları yanlış buluyorum.
Superstar mertebesine yükselmiş bir boksör istediği an bir sözüyle boks piyasasını sallayabilecekken ringe çıkıp maç sonunda parmağım kırıktı,sparring idmanlarını çok erken kesmek zorunda kaldım gibi açıkamalar yapmamalıdır.Sakatlık,ağır sağlık sorunları ve ciddi problemler yaşamış çok boksörler geldi geçti.Sakatlık sıcakken doktor raporuyla birlikte bir basın toplantısı yapabilirsin Chagaev gibi ama o ringe çıkıyorsan her şey tamam demektir,karşılaşma sonunda rakibin hak ederek kazanmışken sadece tebrik etmek daha doğru olurdu diye düşünüyorum.Çok daha zor durumda ringe çıkıp mağlubiyetten sonra rakibini tebrik eden çok boksörler gördüm keşke Haye de böyle yapsaydı diyoru kendi kendime.Neyse ki bir kaç gün gecikmeli de olsa gereken sözleri Twitter üzerinden tüm dünyaya söyledi David Haye.


Biraz da karşılaşma esnasında duyduğum rahatsızlıklara değinmek istiyorum.
* Karşılaşma öncesi tiyatroyu andıran gösterileri son derece saçma buldum ve yarım yamalak Almancam olmasına rağmen Wladimir Klitschko'nun animasyonlarda Sezercikvari bir ses tonu ve yüz ifadesiyle yaptığı konuşmaları da samimi bulmuyorum.
Karşılaşmaya heyecan katmak için yapılmış olabilir,belki de başkalarının söylediği gibi tarihte eşi benzeri olmayan bir şov olabilir ama boks izleyen insanlar eşi benzeri olmayan şeyleri ringde görmek isterler.Açıkçası ringde tatmin edici bir boks göremedim ben... 
*Lennox Lewis'i kesinlikle dışarda tutarak George Foreman ve Mike Tyson'ın karşılaşma esnasındaki muhabbetlerinden de gerçekten midem kalktı.Lennox Lewis Klitschko kardeşleri beğenen bir boks adamı yıllardır fakat Foreman ve Tyson?Daha düne kadar beğenmedikleri yerin Klitschko Kardeşler hakkında bunları söylemek bence hiç yakışmadı.Özellikle Mike Tyson 2 Temmuz gecesi yaptığı konuşmaların benzerini Peter ve Arreola karşılaşmaları öncesinde yapıp sonrasında da kendi ülkesinde defalarca sıradan boksörler,efsane değiller gibi cümleler kurabilmesi gerçekten paranın gücünü bir kez daha gösterdi.
*Beyaz ring...Çok göz alıcı buluyorum beni çok rahatsız ediyor,keşke mavi olsa... 
*Gelelim boks sever Türk seyircilerini esas ilgilendiren meseleye...Cumartesi gecesi dışarıdaydım ve karşılaşmayı barda izledim sonra sabaha karşı eve girdim duşumu aldım kahvaltımı ettim kanepede sağa sola dönerken kumandayı aldım ve tv yi açtım şansıma RTL'de yayının başını yakaladım ve öncesi ve sonrasıyla izledim her şeyi.Almanlar dünyanın en yanlı boks ülkesidir fln derler hep diğer ülkelerde aklıma geldi ve güldüm.Tabi ki sunucular Wladimir Klitschko'yu desteklediler ve mantıklı bir nedenleri vardı ama hiç abartmadılar.Peki ya bizimkiler ne yaptı?Sanırsın ringde dövüşen Haye değil babalarının oğlu.O derece taraflı,yüzeysel ve saygısız bir anlatış olamaz gerçekten.Yazıklar olsun diyorum ve bu ülkede tv ye çıkıp maç anlatan ve yorumlayan kişileri düşünüyorum.Köksal Özoğluöz hariç hiç biri boks bilmiyor diyorum ve hiçbirini de başarılı bulmuyorum...


Beklenen maç geldi geçti peki şimdi ne oldu yada neler olabilir?
Haye beklentileri karşılayabildi mi?
Bir çok insan için hayır.
Wlad hak ederek mi kazandı?
Kesinlikle evet. 
Haye balonu gerçekten patladı mı? 
Bence kesinlikle hayır.Haye kesinlikle balon bir boksör değildi.Amatör ve profesyonel boksta kalitesini defalarca ispatladı...Bundan sonrası için de hala piyasadaki en tehlikeli isimlerden biri.
Wladimir Klitschko gerçekten ailesinin intikamını aldı mı?David Haye insan içine çıkamaz hale geldi mi?
Gülünç bu tarz muhabbetler.Doğru veya yanlış yıllardır bu tarz trash-talkingler oluyor.Wladimir Klitschko 2 Temmuz tarihinde boks camiasına kendisini bir kez daha kanıtlamayı başardı ve o tarsh talkingler sayesinde de normalde kazanacağı parayı katlayarak evine gitti,tıpkı rakibi Haye gibi. 
Maçın rövanşı gerekir mi?
Bence hayır.Hele ki olayın psikolojik boyutunu da düşündükçe Haye açısından kesinlikle hayır diyorum.Haye'e bir terapi süreci gerektiğini ve Wlad'ın karşısına başka isimler çıkarılmasının daha doğru olduğunu düşünüyorum.
Wladimir Klitschko kusursuz mu?
Kesinlikle hayır.Kimse kusursuz değildir.
Wladimir Klitschko'yu yenmek için ne yapmak lazım?
Gerçekten 8 bilinmeyenli bir denklem gibi dursa da cevap çok açık.Daha iyi dövüşmek gerek.
Bunu kim yapabilir?
Ringe çıkan herkes yapabilir,ama ismi ne olursa olsun çok büyük sürpriz olur
Peki bundan sonra ne olacak?
Bunu zaman gösterecek... 

23 yorum:

  1. haye balonu patladı :D

    YanıtlaSil
  2. Haye ne yapsın koskoca ağırsiklette Wladın karşısına bir tane adam akıllı boksör çıkamıyorsa, Wladın en büyük rakibi olarak alt sikletten gelen ve hala tam bir ağır siklet olmayan Haye gösteriliyorsa bence bu durum karşısında Hayeyi tebrik etmek gerekir.. Maç esnasında çok defa dikkatimi çekti iki boksörün her çarpışmasında Haye çok bariz şekilde Wladdan kuvvetsizdi ağaca toslamıış gibi geri tepti, siklet farkı bence barizdi. işi tekniğiyle indirici yumruğu bulmaya çalışarak götürmeye çalıştı ama Wladda tekniğiyle ve Hayeden çok daha kuvvetli olmasının etkisiyle buna izin vermedi.. Özetle haye teknik yönden Wladdan daha iyi ama arada bariz bi kuvvet farkı var çok net belli. önceki maçlarında da rakipleriyle aralarında kuvvet farkı vardı ama Haye onlardan teknik olarak çok çok üstündü, Wlad öceki rakipleri gibi teknikten yoksun olmadğından bariz kuvvet farkıyla aldı maçı

    YanıtlaSil
  3. iki boksör de elinden geleni yaptı ikisini de tebrik etmek gerek daha iyi olan kazandı

    YanıtlaSil
  4. haye zaten birşey yapamazdıki wladimir klitchkoyla dövüşmeyide hakketmedi çenesiyle geldiği maçta çenesinin kırılmadığına duğa etsin

    YanıtlaSil
  5. alt siklette kanıtladı yeteri kadar kendini ibu siklette de valuev ve ruizi perişan etti daha ne yapabilirdi ki bu piyasa isim çok üst düzey bi boksör haye

    YanıtlaSil
  6. çenesinin kırılmasını sağlayacak kaç yumruk yedi ki haye. son zamanlarda wlada karşı 'ezilmeyen' tek boksördü. ağır siklete heyecan getiren tek isim haye. hayeye kızdığım tek olay wladın yüzü deforme olmaya başlamışken devamını getiremedi. buna wladda izin vermedi tabi.

    YanıtlaSil
  7. wlad da haye de yeteri kadar saldırgan dövüşmedi ikisi de çok temkinliydi,söylediğin gibi ne Wlad Haye i dağıtacak bir yumruk atabildi ne de HAye bekleneni verebildi ama diğer rakiplere nazaran daha başarılıydı

    YanıtlaSil
  8. haye macta iyi savunma yapsa da iyi hücum yapamadı wladimirin su anda karsısına cıkabilecek isim yok belki helenius birşeyler yapabilir...

    YanıtlaSil
  9. Benve Vitali ve Vladın son maçlarındaki rakipleri Soli ve Haye yer değiştirmeliydiler belki o zaman şansları olabilirdi

    YanıtlaSil
  10. Kesinlikle katılıyorum Cihan Abi ben kimle dövüşürlerse dövüşsün kardeşleri favori, görürüm ama özellikle Haye in Vitali'yle dövüşmesi çok daha hayırlı olurdu ve kazanma ihtimali de az da olsa vardı diye düşünüyorum.Kardeşler rakip seçimleri konusunda minimum risk almaya devam ediyor.
    .
    Evander Holyfield abi ben Helenius u hiç beğenmiyorum.Kariyeri güzel gidiyor hatta Peteri nakavt ederek bi çok insan gibi beni de şok etti ama yine de bence çok üst düzey bir boksör değil diye düşünüyorum ben

    YanıtlaSil
  11. heleniusun boyu 2 metre boy dezavantajı olmaz peteri nakavt ettiğine göre yumrukları da fena sayılmaz ayrıca peterden net yumruklar da aldı cenesi de fena sayılmaz fakat nakavt edene kadar mac ortada gitti domine edemedi bu dezavantaj wladimir neredeyse yumruk attırmadı fakat dediğim gibi boy avantajı yumruk gücünün fena olmaması cene durumunun iyi olması bişeyler yapabilir dedirtiyor mac hakkındaki tahminim puanla yenebileceğiydi ama nakavt etti o konuda bende yanıldım dediğim gibi suanki piyasada helenius bişeyler yapabilir

    YanıtlaSil
  12. Ağır sikletin halide cidden içler acısı:)) Baksanıza piyasada boksör olmadığından Heleniustan bi şeyler umuluyo.. Ben heleniusu izlemedim Peteri nakavt etmeside çok şey ifade etmez Peter maskaev maçına kadar altın çağını yaşadı( onada ne kadar altın çağ denilebiirse) Vitali onun boks hayatını resmen bitirdi ondan sonra biraz iyi olan her rakip zaten onu yendi. Bundan sonrada peterin pek hayır ediceğini düşünmüyorum..

    YanıtlaSil
  13. en fazla basamak boksörü olur peterden zaten sonunun böyle olacagının sinyallerini jameel mccline macında vermişti...

    YanıtlaSil
  14. hepsine katılıyorum da helenius odun gibi dövüşüyor ve bence kardeşler onun çenesine ulaşmakta çok zorlanmaz yumruk yedikçe de maçtan kopar gibi geliyor gerçekten piyasanın hali içler acısı

    YanıtlaSil
  15. Wladimir Klitschko David Haye'i çok iyi analiz etmiş.Haye'e hiç fırsat vermeden rahatlıkla yendi.Bakalım sırada kim var?

    YanıtlaSil
  16. sırada büyük ihtimalle arreola var onun dışında ben pek ihtimal vermesem de boytsov ve povetkin isimleri gündemde.Chisora Fury maçının galibiyle de ringe çıkabileceği konuşuluyor

    YanıtlaSil
  17. Acilen Siyahi boksörlerin boksa eskisi gibi önem vermesi gerekir.. onlar dönseler mutlaka yeteneklileri bu piyasayı hareketlendirecektir

    YanıtlaSil
  18. valla abä renklerini bilmiyorum da amerika da pek yok amator yada profta ilersi icin gelecek vaad eden agir sikletler malesef su an

    YanıtlaSil
  19. Yazık ama onlar olmayıca alt sikletler değil ama ağır siklet robot siklet gibi oluyo hep aynı tipler aynı programlı robotlar gibi.. Bi kaç tane basketboldan bozma boksör çıkmıştı sanki bi ara basketteki hızlarını boksta kullanıcaklar diye ama onlar da olmadı galiba:)) Chelse diye biri vardı hatta NTV de özel çıkmıştı falan. sonra bi daha duymadık

    YanıtlaSil
  20. Harika bir yazı olmuş Burakcım.Haye rövanş istediğini söylemiş sanırım rövanş olması durumunda ne olur sonuç sence?

    YanıtlaSil
  21. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  22. teşekkürler abi

    Bence rövanşa gerek yok Wladda pek sıcak bakmıyor da Vitali Adamek i yenip Haye le ringe çıkmak istediğini söyledi.Tabi bence bunlar da işin siyasi kısmı.Haye in moral çok bozuktur şimdi ama kendini toplarsa Vitali karşısında favori olmasa bile Wlad karşısında oldugundan çok daha fazla şansı olur.Vitali HAye i kolaylıkla nakavt edeceğini söylüyordu geçtiğimiz günlerde...

    YanıtlaSil
  23. Ben esas Vitali'ye karşı şansı olmadığını düşünüyorum.

    YanıtlaSil