14 Temmuz 2011 Perşembe

Savaş Duman

Terör nedeniyle yıllar önce Van’a yerleşen ve küçük yaşta babasını kaybeden 15 yaşındaki Savaş Duman, 2 kardeşine bakabilmek için 2003 yılında kent merkezinde sokakta mendil satmaya başlayan Savaş Duman 9 yaşındayken GSİM antrenörlerinden Ayhan Öz ile tanışarak boksa başlar.Yaklaşık 6 yıl boyunca sabahları mendil satarak,öğleleri okul,akşamları da boks eğitimini sürdüren ve Rusya’da ki Avrupa Okullararası Boks Şampiyonasında gümüş madalya kazanan Savaş Duman Van’da yakınları tarafından sevinç ve gururla karşılandı.


Sokakta mendil satıcılığı yaparken boks hocası Ayhan Öz tarafından fark edildiğini belirterek, ”Bu yıl Rusya’da düzenlenen Avrupa Okullararası Boks Şampiyonası’nda finale kalarak ikinci oldum ve gümüş madalya kazandım. Hedefim birinci olup olimpiyatlarda altın madalya kazanmak” diyen Duman ”Hem okula gitmek hemde çalışmak çok zor oluyor. Günde 10 TL’ye kamyonlardaki sebze ve meyve kasalarını taşıyarak hamallık yapıyorum. Okul çıkışında yorgun argın antrenmanlara katılıyorum. Bir tek Ayhan hocamızın desteği sayesinde bugünlere geldim. O olmasaydı okula gitmemiş ve sokaklarda mendil satıcılığı yapıyordum. Yetkililerin bize destek vermesini ve sahip çıkmasını istiyorum. Gerekli destek verilmesi halindi boksta dünya birincisi olurum”diyerek sözlerini tamamladı.
Savaş Duman’ı 2003 yılındaki bir proje kapsamında boks dünyasına kazandıran antrenörü Ayhan Öz ”Maddi durumu iyi olmayan çocuklar için proje kapsamında sporla tanışmayan çocuklara eğitim verdik. Bunlardan 30 çocuğa boks eğitimi aldırdık. Savaş bunlardan bir tanesi. 4 defa Türkiye şampiyonu oldu. Bu yaşta böyle bir yetenek dünyada yok. Geçtiğimiz günlerde Rusya’da yapılan yarışmada Avrupa ikincisi oldu. Ben ikinci demiyorum çünkü Ermenistan maçında tamamen hakem tarafından hakkını yediler. Savaş, Rusya gibi bir yerde Rusları yendi. Bunu her boksör başaramaz. Rusya boksta dünyada söz sahibi bir ülke. Biz Rusları kendi evinde yenerek finalde Ermenistan maçını kaybettik. Hakemlerin yanlış tutumlarından dolayı Savaş 2. oldu. Bunu herkes biliyor.Van’dan Avrupa Şampiyonasında sporcu yetiştirme gurur verici bir olay. Yetkililerimiz bize destek versin. Hedefimizi Savaş’ı bundan sonra olimpiyatlara götürmek.”dedi.Savaş Duman’ın eğitim gördüğü Cumhuriyet Lisesi’nin okul müdürü Abdulkerim Kuşman ise Duman hakkında övgüyle bahsederek, ”Savaş bizim iftiharımızdır. Bizi çok onurladırdı. Eminim olimpiyat ve dünya şampiyonasını kazanacak. Derslerinde de çok başarılı ve ahlakı güzel bir öğrencimiz. Daha büyük başarılara imza atacağına inanıyorum” dedi.Yaşadığı maddi sıkıntılar nedeniyle çalıştığı meyve hali sahibi Sadık Yıldırım da ”İçinde öyle bir yaşama azmi var ki 50 kiloluk kasaları rahatlıkla taşıyor. Çalışma azminden ne kadar paraya muhtaç olduğunu anlamak mümkün. Kendisi boksta Avrupa ikincisi oldu ama burada hiç belli ettirmiyor. Halen eski işine devam ediyor. Keşke çalışmak zorunda kalmasa ve sadece okulu ve sporu ile ilginse. Eminim o zaman dahada başarılı olur. ben kendisiyle gurur duyuyorum.”diyerek kendisinden övgüyle bahsetti.
Sporcuların kısıtlı imkanları nedeniyle belki de en çok yeteneğini kaybeden boks camiasının bu yeteneğini de kaybetmemesini ve azimli sporcumuz Savaş Duman’ın yolunun açık olmasını diliyorum

1 yorum:

  1. geçen yıl başka bir platformda yayınladığım yazıydı aynen copy paste yaptım.ibret alınası bir öykü

    YanıtlaSil