9 Temmuz 2011 Cumartesi

2010 YILI SELÇUK AYDIN SÖYLEŞİSİ (EASTSIDE)



Yenilgisiz welter siklet Türk boksörü selçuk aydın WBC şampiyonu Andre Berto ile zorlu bir maça çıkmak üzere. Fakat ARENA'nın "küçük Tyson"ı bu maç için kendini hazır hissediyor mu ve geçtiğimiz haziranda "jo-jo" ile yaptığı maçtaki performansı hakkında neler düşünüyor? kendisine soralım:

-Selçuk, haziran'ın 5 inde "jo-jo" ile yaptığın maçtan sonra kendini nasıl toparladın?

-Her zaman olduğu gibi ailem ve arkadaşlarımla zaman geçirdim. Ve tabii ki de maçın analizini yaptım ve maç içi "özel koşulları" gözlemledim.

-Peki analizinin sonuçları neler oldu, ayrıca "özel koşullar" sözü ile kastettiğin şey neler?

-İlk olarak söylemem gerekirse ben mükemmeliyetçi bir kişiyim ve performansımdan asla yüzde yüz memnun olmuyorum. Bu durumda farkettim ki  olması gerektiği düzeyde konsantre olamamışım. Benim için çok özel bir geceydi; ilk ünvan maçımdı, kendi ülkemde oynuyordum ve birçok insan beni destekliyordu.Üzerimde baskı vardı tabii ki çünkü kendi insanlarımı hayal kırıklığına uğratmak istemiyordum. Sadece maça ve maç içi taktiklerime değil aynı zamanda işin tanıtımsal boyutuna da odaklanmış durumdaydım. Bilet satışlarına ve Televizyondaki izlenme oranlarını da düşünüyordum ki eğer ringe çıkıp dövüşecekseniz bunlar düşünmemeniz gereken şeylerdir. Gelecekte bu işleri organizatörlerime ve menajerlerime bırakacağım, olması gereken şey de bu zaten.

- Hissettiğiniz baskı ve yaptığınız tanıtım ve reklamlardan ayrı olarak, ringteki performansınızı nasıl değerlendiriyorsunuz? Dövüş performansınızdan memnun kaldınız mı?

-Dediğim gibi hiçbir zaman olmadım. Maçı daha sonra tekrar izlediğimde son roundlarda az yumruk attığımı farkettim. Dürüst olmak gerekirse rakibimi ilk bir kaç raund içerisinde knock out edeceğimi düşünmüştüm. Biliyorsunuz onu yere yıktım ve daha başlangıçtan zorlanmasını sağladım. Ama o sağlamdı ve iradesine ve dayanıklılığını gerçekten övmem gerekiyor. ilk raund'tan son raund'a kadar ne kadar yumruk atarsam atayım sürekli üzerime gelmeye devam etti. Çok zorlu bir dövüştü ve benim içinde iyi bir sınav oldu aynı zamanda.

- Bazıları sizin sadece ev sahibi olmanızdan ve son derece ateşli bir izleyici kitlesinin önünde dövüşmenizden ve buna bağlı olarak deyim yerindeyse çok "ballı" bir hakem kararından dolayı maçı kazandığınızı söylüyor...

- Maçı hakettiğimi düşünüyorum tabii ki beni izleyenlerin ateşlemesiyle bu maçı kazandım. Biliyorum ki yakın dövüşlerde her zaman tartışmalı kararlar vardır ve her zaman da bu böyle olacaktır. Bu yüzden maçlarımı erken kazanmayı maç sonuna kalmaktan daha çok istiyorum. Tabii ki daha temiz ve sert yumruklar sayesinde maç sonu skorunu hakettiğimi düşünüyorum. Rakibim de çok aktifti ve daha çok yumruk attı, özellikle son raundlarda. Fakat çoğu zaman attığı yumrukları iyi savundum ve gardımda eridiler. Benim kadar isabetli yumruk atmadı. İstatistikleri bilmiyorum, fakat yakın sayıda yumruk isabetimiz gözükürken o totalde çok daha fazla yumruk attı. Kazanmak isabetli ve aktif olursanız gerçekleşecek bir şeydir.

-"jo-jo dan" ile rövanş yapmayı düşünür müsünüz? Bu konu hakkında konuşuldu mu hiç?

- Elbette, belli bir zaman sonra bir rövanş için konuşulabilir. Onunla yapacağım rövanş maçı, onu şansla yendiğim iddialarına bir yanıt verme imkanını da verecektir bana. Fakat şu anda benimle maç yapmayı bekleyen diğer rakiplerim var. Hep söylemişimdir, büyük maçlarda büyük isimlerle dövüşmeyi istiyorum. Arka arkaya üç eleme maçını kazandığım takdirde en tepedeki isimlerden biri ile maç yapma zamanı benim için gelecektir ve herkes de biliyor ki Andre Berto benim favori isimler listemdeki bir numaralı boksördür.

- WBC Berto ve ekibine sizin organizatörünüzle görüşmek için emir verdi. Sizin bu konu hakkında bilginiz var mı?

-Anımsadığıma göre bazı Lou DiBella haber makalelerinde benim hakkında ilgi çeken bir rakip olmadığm yazıyordu. Fakat konuşmaların da başladığını biliyorum bu arada. Daha önce de söyledim; son maçımdan sonra organizatörümün ve menejerimin işlerini üstlenmemem gerektiğini öğrendim. Çok iyi iş çıkarıyorlar ve ben onlara güveniyorum. Eminim ki bu maçı bağlayacaklardır. Ben sadece kendi işime odaklanıyorum ve gelecek maçlarımın hazırlıklarını yapıyorum.

- Son performansınızdan sonra Berto gibi bir rakibe karşı hazır olduğunuzu düşünüyor musunuz?

-Elbette hazırım. Bir boksörü tek bir maçla yargılayamazsınız. Jo-Jo Dan'dan önce Sugar Jackson Bonsu'yu knock out ettim, Said Ouali'yi ise kendi evinde yendim. Eğer hakemlerin ev sahibi boksörlere ayrıcalık tanıdığı düşünülüyorsa Said Quali'yi kendi evinde yenerek bunun aksini ispat ettiğimi söyleyebilirim. Yolculuk etmekten korkan bi insan değilim, elbette ki kendi evimde kendi seyircimin önünde maça çıkmayı da seviyorum. Ama A.B.D'de ve dünyanın başka herhangi bir yerinde de kendimi kanıtlamaya hazırım.

- A.B.D'de maç yapmaktan söz etmişken; yakın bir zamanda St. Louis'de Don King Show'da görüldünüz ve King de sizden övgüyle bahsedip geleceğin yıldızı olarak tanıttı. Don King hakkında ne düşünüyorsunuz ve onunla nasıl iletişime geçtiniz?

-Organizatörüm Ahmet Önen, King ile birlikte bir tanıtım anlaşması yapmıştı.ARENA ve Ahmet, Quali ile dövüşmeden önce beni 2009 nisanında Birleşik Devletler'e getirdiler. A.B.D hala profesyonel boks açısından dünyanın en iyi ülkesi ve ben bu en büyük arenada ülkemi temsil edebilmekten büyük gurur duyuyorum. Don King spor tarihindeki en başarılı ve en ünlü organizatördür. Şu anda bile çoktan tarihe geçmiştir fakat hala aktif durumda ayrıca çok zeki bir insan. Köşemde onun gibi bir efsanenin bulunması benim için gurur verici bir olay. Onunla tokalaşma fırsatını bulmak ve A.B.D'de büyük maçlara çıkmak her genç boksörün hayalidir.

-Pekala, bizler seni ne zaman bir daha seni ringde göreceğiz? Berto ile maçın ne zaman gerçekleşecek bir fikrin var mı?

-Umuyorum ki dövüş devam edecek ve yakında da devam edecek. Tek söyleyebileceğim bu maça hazır olduğum. Her zaman en iyilerle dövüşeceğimi söyledim ve bu sözümde de durmaya devam ediyorum. Kimseyi kandırmıyorum, hakkımda yapılan eleştirileri haksız çıkaracağım ve hayranlarıma yapabildiğimin en iyisini sunacağım

10 yorum:

  1. selçuk nezaman şampiyonluk msçına çıkacak?

    YanıtlaSil
  2. bilemiyorum belli olmaz çıkamayabilir de eleme maçından kazandığı hak zaman aşımına uğradı sadece sıralamadaki yerinden dolayı anlaşabilirse çıkabilir.Ahmet Öner bu konuda kesinlikle başarısız oldu.

    Ayrıca lilyada da çok yazzdım welterşn yumuşak karnı ibf diye zamanında gerekli çalışmaları yapsaydı ekibi şuan zaveck in yerinde olabilirdi.Ben olsam Selçuk Aydın ı IBF listesine sokar Zaveckle dövüştürürümm.Şampiyonlar arasında Selçuk a en uygunu ve menajeri de steinworf

    YanıtlaSil
  3. unutmadan şuan berto da zaveck in üzerine oynuyor

    YanıtlaSil
  4. ahmet öner cebi yerine biraz da selcugu düşünseydi coktan maca cıkardı selcuk

    YanıtlaSil
  5. ayrıntıları bilemşyorum tabi de AHmet Öner bu konuda çok başarısız oldu o kesin

    YanıtlaSil
  6. aslında basarılı oldu fakat andre berto nun menejeri ahmet önerden 1 mac lık izin istedi bunun karsılıgında 1 canta dolusu para verince ahmet öner selcugu değil parayı secti yoksa wbc baskanı talimatı bizzat vermişti anlasın diye...

    YanıtlaSil
  7. bilmiyorum çok rivayetler döndü berto selçuk muhabbetleri için de çok iyi bildiğim 2 şey var Başka platformlarda işkembeden atıyorlar SElçuk Aydın ın ünvan maçı yapma hakkı olduğu muhabbeti tam bir yalan.Listedeki diğer 14 isim kadar şansı var Bonsu maçında kazandığı hak zaman aşımına uğradı,2.si de eleme maçını kazanmasına rağmen ünvan maçına çıkamaması hakkında yazılanlar.Eleme maçını kazandıktan sonra belli bir zaman zarfı içersinde ünvan sahibiyle anlaşmak zorundasın.Bu anlaşma da sağlanamadı Berto nun ekibinin istekleri Ahmet Öner tarafından karşılanmadı ve daha fazla gelir getirebilecek rakipler seçti Berto da.

    Kaçamayacağımız 2 gerçek var 1.si Ahmet Öner Berto nun ekibinden çok fazla şey istedi,2.si de Selçuk Aydın Amerika piyasasında para getiren bir isim olmadığı için tercih edilmedi ve edilmesi de zor malesef.O nedenle hep yakındığım muhabbete dönüyorum tekrar.Keşke vaktinde Ahmet Öner para derdinde koşup Berto nun peşinde dolanacağına Hlatshwayoyla anlaşsaydı da şimdi Dünya şampiyonu olmuş bir boksörümüz olurdu.

    YanıtlaSil
  8. Selçuk Aydın'ın şuanda WBC için ünvan maçı yapma hakkı yok mu yani?

    YanıtlaSil
  9. var ama bonsu maçında kazandığı hak çoktan zaman aşımına uğradı.orda burda okuduklarınıza kulak asmayın derim

    YanıtlaSil
  10. Selçuk Aydın er yada geç dünya şampiyonu olacaktır arkadaşlar.Henüz 28 yaşında daha.

    YanıtlaSil